5 groeitips van topondernemer Aad Ouborg
Als ondernemer maakte Aad Ouborg de merken Babyliss en Princess groot. Een markt waarin de concurrentie hoog is. Hoe blijf je met een merk dan voor op je concurrenten? Met zijn slimme concepten gaat Aad Ouborg dwars tegen de ondernemingsprincipes in. In zijn nieuwste boek “Anders ondernemen, juist nu”, beschrijft hij via vijf bekende pijlers zijn ‘dwarse’ manier van denken in het ondernemerschap. Hieronder geven wij alvast een kijkje achter het succes van Aad Ouborg.
Pijler 1: Creatieve Innovatie
Het is economisch een moeilijke tijd en juist daarom moet jij je met jouw onderneming onderscheiden. Aad Ourborg geeft aan dat je daarin creatief moet zijn. Zorg dat je product of dienst opvalt. Kijk naar wat belangrijk is in deze tijd en speel daar op in. Wat zijn de behoeften van jouw doelgroep, en denk ook vooruit. Hoe kan ik het mijn (potentiële) klanten nog gemakkelijker en leuker maken.
Pijler 2: Marketing
Wees een andere marketeer dan de anderen. Klinkt makkelijker gezegd door Aad Ouborg dan gedaan misschien. Hoe zorg je dat je ook hier anders bent. Bedenk opvallende activiteiten en evenementen, en voer deze zelf uit. Dit hoeft niet duur te zijn, denk daarvoor out-of-the-box. En laat ook net als Aad Ouborg zien waar je trots op bent, straal dat uit.
Pijler 3: Entertainment
Aad Ouborg: “Je moet kunnen delen. Wanneer je deelt, ontvang je dit ook terug.” Zo gaat dat ook met succes. Naast hard werken als ondernemer, moet je ook kunnen genieten. Ook al is je budget klein, je moet er toch voor zorgen dat je met nieuws komt en blijft opvallen. Dit hoeft dus niet per se met dure advertenties, maar organiseer zelf iets en zorg ervoor dat er over jou geschreven wordt. ‘Ondernemen is entertainen’ is een belangrijk motto van Aad Ouborg dat hij altijd tijdens het ondernemen heeft nageleefd.
Pijler 4: Uniek
Eigenlijk komen de vier ander pijlers van Aad Ouborg samen in de pijler ‘uniek’. Want wat jou anders maakt dan je concurrenten betekent niet dat je er niet tussen past. Maar dat jij je kan onderscheiden. Opvallen en voorblijven. Wees zoals Aad Ouborg net even anders en je zult zien dat het jouw onderneming laat groeien.
Pijler 5: Sales
Belangrijke pijler naast marketing is sales. Het vak ‘Sales’ kan je niet volgen tijdens je studie. Net als ‘ondernemer zijn’ niet te leren valt. Je bent een ondernemer, of je bent het niet. Wel kan je beter worden in het ondernemen. Daar sta je achter. Laat dit zien in jouw sales. Wanneer je achter jouw onderneming staat zal je dit ook uitstralen en overgeven. Ook hier toont zich weer het ‘delen’. Delen van succes en plezier. Volgens Aad Ouborg een sterk wapen in je sales.
Het blijft lastig te verwoorden hoe je anders kunt ondernemen en je jouw onderneming harder kan laten groeien dan de concurrentie. Maar het is wel degelijk mogelijk, daar is ondernemer Aad Ouborg een goed voorbeeld van. Hoe hij dit precies doet? Dat deelde Aad Ouborg afgelopen maandag 16 juni in een uniek webinar. Wil je dit webinar ook zien? Meld je dan gratis aan bij Yellow Walnut en stuur ons een e-mail!