← Terug naar overzicht

LinkedIn is meest gebruikte sociale medium bij ondernemers

Nieuws

LinkedIn is het meest gebruikte sociale medium onder ondernemers (94%). Dit  blijkt uit onderzoek van KplusV  i.s.m. Yellow Walnut. Het onderzoek werd uitgevoerd door een afstudeerstudent van de opleiding Communicatie & Media Design, Hogeschool Utrecht naar het online gedrag onder ondernemers, gedaan onder 235 ondernemers.

Ondernemers actief op social media
LinkedIn is het meest gebruikte sociale medium onder ondernemers. 94% van de ondernemers gebruikt LinkedIn. Daarna volgen Facebook (70%) en Twitter (60%). Google Plus is onder ondernemers nog niet populair (15%), ondanks het positieve effect dat het gebruik van Google Plus kan hebben op online vindbaarheid van hun eigen onderneming.

Ondernemers typeren zichzelf in hun online gedrag vooral als kenniszoekers (29,4%) en netwerkers (23,4%). Van de kenniszoekende ondernemers is 90% op LinkedIn te vinden, bij de netwerkers zelfs 100%. De ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken, om op de hoogte te blijven van nieuws en interessante thema’s en om specifieke bedrijven of personen te volgen. Daarnaast gebruiken ze LinkedIn als leadgenerator voor hun eigen onderneming.

Facebook wordt door 70% van de ondernemers gebruikt. Wel met verschillende doeleinden. Belangrijkste redenen om Facebook te gebruiken zijn het actief reageren op andermans items, interessante items delen met eigen volgers en om zelfgemaakte content te creëren, publiceren en distribueren. Van de ondernemers is 60% actief op Twitter, met name om nieuws, bedrijven en personen te volgen en om items te delen met volgers.

Wil jij meer kennis opdoen over Social Media en leren waar voor jou als ondernemer de kansen liggen voor jouw onderneming? Volg dan dinsdag 27 mei om 16:00 uur gratis het webinar over Social Media. Hier wordt o.a. ingegaan op de mogelijkheden die LinkedIn biedt. Meld je gratis aan. 

Afbeelding: Nan Palmero

Webinars

Thema's

Ontvang de nieuwsbrief